Verhuizen

Stap 1 (binnen 8 dagen na uw effectieve verhuis): aangifte bij de dienst burgerzaken van uw nieuwe woonplaats.

U heeft vier mogelijkheden om uw verhuis door te geven:

  • schriftelijk via een ondertekende brief
  • via het e-loket op de website (adreswijziging)
  • persoonlijk in het stadhuis of een deelgemeentehuis
  • via volmacht die u geeft aan een vertrouwenspersoon.

Wanneer een gezin verhuist, kan de referentiepersoon aangifte doen voor alle gezinsleden. Minderjarigen moeten steeds vergezeld zijn van een persoon met ouderlijk gezag. Als minderjarige kan je geen aangifte doen via het E-Loket.

Stap 2 (binnen 8 dagen na de aangifte): bezoek van de wijkinspecteur voor woonstcontrole

Stap 3 (vanaf 8 dagen na het bezoek van de wijkinspecteur): aanpassing documenten

U komt langs in het stadhuis of een deelgemeentehuis om uw identiteitskaart en eventueel het inschrijvingsbewijs van de wagen te laten aanpassen

Hiervoor heeft u uw persoonlijke pincode nodig.

Als u deze code niet meer kent, kan u een duplicaat van de oorspronkelijke zending met uw codes aanvragen. Deze aanvraag gebeurt via de website van de federale overheidsdienst binnenlandse zaken www.ibz.rrn.fgov.be (identiteitsdocumenten en elektronische kaarten/eID/pin-puk codes). U vult uw rijksregisternummer in en een geldig e-mail adres waarnaar een bevestiging van de aanvraag verstuurd zal worden. De nieuwe codes worden dan verstuurd naar uw gemeente en worden u per post doorgestuurd.

De vestiging in Belgiƫ van personen met vreemde nationaliteit is aan tal van voorschriften onderworpen. U moet zich daarom aanmelden bij de dienst burgerzaken in het stadhuis. Info: tel. 03 778 33 11, vreemdelingen@sint-niklaas.be

Nieuws Teasers: 

Contact

Grote Markt 1
9100
Sint-Niklaas
03 778 33 00

Grote Markt 1
9100 Sint-Niklaas
info@sint-niklaas.be
Tel.: +32 (0)3 778 30 00

Facebook Twitter