Sint-Niklase Blauwe Lijn

Lokale Politie Sint-Niklaas start promotiecampagne ‘Sint-Niklase Blauwe Lijn’

Lokale Politie Sint-Niklaas lanceert de “Sint-Niklase Blauwe Lijn”, met een campagne met berichten op sociale media en affiches in openbare gebouwen. De “Sint-Niklase Blauwe Lijn” is een telefoonnummer waarop je 7 dagen op 7 en dit 24 uur per dag terechtkan met niet-dringende meldingen van hinder, overlast en bezorgdheden in het domein van veiligheid of voor het maken van een afspraak voor de aangifte van een misdrijf.

Het telefoonnummer 03 760 65 00 wordt naar het voorbeeld van de 'Blauwe Lijn' van Politie Antwerpen, de 'Sint-Niklase Blauwe Lijn'. Heb je dringend politiehulp nodig en wil je meteen een politiepatrouille? Dan blijf je 101 bellen.
Social media sharing

Wanneer bel je de Sint-Niklaas Blauwe Lijn 03 760 65 00 (7 dagen op 7, 24 uur per dag)?

  • Er is ingebroken in je wagen en de dader is niet meer aanwezig.
  • Je wilt een tijdelijk parkeerverbod aanmelden.
  • Je voertuig werd weggesleept en je wil weten wat je nu moet doen.
  • Een voertuig blokkeert je uitrit.
  • Er staat een voertuig tussen je aangevraagd parkeerverbod.
  • Je hebt een vraag over een wapenvergunning.
  • Je hebt problemen met een buur.
  • Je ervaart overlast van een huisdier van de buren.
  • Je merkt een gevaarlijk of hinderlijk geparkeerd op.
  • Je wilt een afspraak maken voor de aangifte van een misdrijf.
  • Je bent op zoek bent naar een telefoonnummer van een dienst of werknemer van Lokale Politie Sint-Niklaas…

De Sint-Niklase Blauwe Lijn probeert zo snel mogelijk je vraag te beantwoorden of registreert je melding. Deze wordt overgemaakt aan de betrokken afdeling of dienst, die zorgt voor de verdere afhandeling. Op deze manier ben je er zeker van dat je melding altijd vlot wordt opgevolgd.

De Sint-Niklase Blauwe Lijn wordt aangekondigd met een spraakbericht, waardoor de klant inzicht krijgt in het wachtproces.

Wanneer bel je het noodnummer 101?

In volgende situaties bel je het noodnummer 101:

  • Je bent getuige van een inbraak of diefstal.
  • Jij of iemand in je omgeving wordt bedreigd.
  • Je ziet dat er een vechtpartij aan de gang is.
  • Er is een verkeersongeval gebeurd en er zijn gewonden.
  • Er is een overval of steekpartij gebeurd.
  • Je bevindt je in een levensbedreigende situatie thuis.
  • Je bent slachtoffer van geweld en de dader is ter plaatse.
  • Je buren maken in het holst van de nacht abnormaal veel lawaai.
  • Je hoort of ziet een alarm afgaan.
  • Je bent slachtoffer of getuige van verkeersagressie die aan de gang is…

Het Sint-Niklase Blauwe Loket

U kunt de Sint-Niklase Blauwe Lijn ook contacteren via het Sint-Niklase Blauwe Loket op de website www.politie.sint-niklaas.be. Vragen, meldingen, klachten, complimenten, suggesties … kan je hier noteren. Deze meldingen worden de eerstvolgende werkdag binnen de 48 uur behandeld.

Sint-Niklase Blauwe Lijn onderdeel van betere telefonische dienstverlening

De Sint-Niklase Blauwe Lijn hoort bij de volledige verandering van de telefonie van de politiezone, met als doel de telefonische dienstverlening te verbeteren. Voor de burgers betekent dit concreet dat ze nog sneller en efficiënter geholpen zullen worden.   

Vanaf 1 april 2021 kan elke medewerker via zijn/haar bedrijfsgsm aangeven of hij al dan niet beschikbaar is. Indien een collega niet beschikbaar is (vergadering, pauze, …), komt de burger terecht op een vast, functioneel nummer op zijn/haar dienst. De klant heeft hierdoor de garantie dat er steeds wordt opgenomen. Buiten de werkuren krijgt de burger sowieso een  spraakbericht met meer info te horen.

bestuurcultuurdocumentenfietsgeldgezondheidszorglerenmobiliteitnatuuropvangveiligheidwaarschuwingwerkenwerkenopafspraakwonen