
In Forum Da Vinci vindt dinsdag het eerste grote activeringsmoment van Yungun in de scholen plaats. Nog tot eind oktober trekt team jeugd van de stad naar de jongeren, zowel op school, op straat als tijdens evenementen (bijv. 'AFTRAP').
Sinds eind augustus is het Instagramkanaal 'Jong Sint-Niklaas' omgezet naar 'yungun_sn'. Verder heeft Yungun ook haar eigen website: www.yungun.be.
En Yungun betekent veel: het is een Instagramkanaal, een eventkalender, een merk dat opvalt. Het is voor en door jongeren, om zich te uiten en zich te laten horen. Yungun is boven alles een microfoon (of nog béter een megafoon) voor alle jongeren in Sint-Niklaas.
Redactiecrew
De content voor het jongerenkanaal wordt grotendeels door jongeren zelf gemaakt. Daarvoor is er een redactiegroep, waarin jongeren samen aan de slag gaan. Thema's die jongeren relevant vinden tot evenementen en activiteiten op maat van jongeren, die zetten ze met videoreportages, fotocollages, gedichten, grafische visuals en kritische schrijfstukken in de kijker. Zeker 70 procent van de content wordt door die redactiegroep aangeleverd. Die andere 30 procent? Dat is content van partners die graag naar jongeren communiceren zoals De Casino, de Bib en het CC.
Op die manier wordt Yungun een weerspiegeling van de leefwereld van jongeren, én meteen ook een klankbord voor jongeren onderling. Yungun is bij uitstek het Sint-Niklase jongerenmerk en -platform!
► Check op Instagram 'Yungun_sn' en online op www.yungun.be
