Sint-Niklaas toeristische brochure 2019

Vier nieuwe publicaties zetten toeristische troeven van Sint-Niklaas in de kijker

Met drie nagelnieuwe folders en één nieuwe toeristische kaart zet Sint-Niklaas haar troeven als toeristische bestemming in de kijker in 2019. Voor de campagne van dit jaar verleende mej. Kimberly Dhondt, musicale duizendpoot uit de Wase hoofdstad, graag haar medewerking. Zij siert de covers van de inspiratiebrochure 'Sint-Niklaas in groep - inspiratiebrochure 2019' en de toeristische folder voor individuele bezoekers 'Sint-Niklaas - gids vol belevenissen 2019'. Daarnaast wordt het horeca-aanbod voor groepsuitstappen gepromoot met de folder 'Samen tafelen in Sint-Niklaas – restaurants voor groepen 2019'.
Social media sharing

Deze vier publicaties worden gelanceerd aan de vooravond van het Vakantiesalon van Brussel. Daarmee zijn de instrumenten klaar voor wie een dagtrip naar of meerdaags verblijf in de Wase hoofstad plant. Nooit eerder bracht het stadsbestuur dergelijke ambitieuze uitgaven om toeristen over te halen Sint-Niklaas te bezoeken op de markt. 

De folders en plattegrond werden helemaal herwerkt met volledig geactualiseerde info en evenementenkalenders en werden uitgevoerd in een overzichtelijke, sobere stijl, op een handig formaat en gedrukt op kwalitatief, 100% gerecycleerd papier. Daardoor zijn het echt aantrekkelijke uitgaven geworden, bedoeld om langere tijd te bewaren en te raadplegen. Zo telt de nieuwe brochure voor groepen niet minder dan 68 blz. en die voor toeristen in individueel- of gezinsverband zelfs 92 blz.

Inhoudelijk werd er subtiel maar niettemin opnieuw aanzienlijk gesleuteld aan alle opgenomen toeristische belevenissen, leuke activiteiten en bezienswaardige erfgoedsites, tentoonstellingen en handelszaken. Zo tonen de nieuwe ‘escape room’, de vernieuwde beeldenwandeling, de nieuwe wandeling langs trage wegen in Sint-Niklaas, de nieuwe streek-GR Waas- en Reynaertland en tenslotte de indoorklimzaal City Lizard de groeiende waaier aan toeristische beleveningsmogelijkheden aan.

Dit jaar staan met name het cultuur-toeristisch project Vlaamse Meesters in Situ en de Special Olympics België in de kijker. Ook het sterk evoluerende logiesaanbod is te merken in de nieuwe publicaties: met de opname van de nieuwe vakantiewoning Het Bierhuis en vijf officieel aangemelde, kamergebonden logies groeien de mogelijkheden voor verblijfstoerisme in Sint-Niklaas sterk.

De brochures en kaart worden kosteloos verspreid op de promotie- en infostand op het Vakantiesalon Vlaanderen te Antwerpen, het Vakantiesalon te Brussel, de provinciale workshop voor groepsuitstappen te Deinze, de Neos cultuur- en toerismehappening te Sint-Niklaas, alle Sint-Niklase logies en uiteraard bij toerisme Sint-Niklaas, Grote Markt 45 te Sint-Niklaas en de overige Wase diensten voor toerisme. Het toeristisch infokantoor is van half september tot half mei iedere weekdag open van 9 tot 12 uur en van 13 tot 17 uur. 

De brochures zijn ook digitaal raadpleegbaar op www.ontdeksintniklaas.be

Meer info en gratis exemplaren:

Toerisme Sint-Niklaas - Grote Markt 45 - 9100 Sint-Niklaas - tel. 03 778 35 00 - toerisme@sint-niklaas.be 

 

bestuurcultuurdocumentenfietsgeldgezondheidszorglerenmobiliteitnatuuropvangveiligheidwaarschuwingwerkenwerkenopafspraakwonen