
Tevreden klanten
Het proefproject van de producten van burgerlijke stand (o.a. aangifte geboorte, huwelijk en overlijden) werd geëvalueerd aan de hand van een bevraging van de klanten. Liefst 89 % van de bezoekers sprak zich positief uit over het werken op afspraak. De voordelen zijn dan ook duidelijk: aanschuiven hoeft niet meer, de bezoeker kiest zelf het moment van de afspraak en hij heeft al direct de nodige documenten bij.
Uitbreiding en afsprakenbalie
Vanaf maandag 11 februari 2019 dienen bezoekers ook een afspraak te maken voor producten van deze balies:
- vreemdelingen, o.a. aanvraag verblijfsdocumenten, nieuwkomer, aanvraag reisdocument …
- bouwen, wonen en ondernemen, o.a. aanvraag omgevingsvergunning, premies en subsidies, startersgesprek …
Om de inwoners te begeleiden bij de dienstverlening op afspraak gaat midden februari een afsprakenbalie van start. Het gaat concreet om een uitbreiding van de infobalie van het stadhuis.
Nieuw is ook dat het doorgeven van een adreswijziging voortaan op dezelfde manier verloopt voor Belgen als voor niet-Belgen.
Een afspraak maken
Er zijn drie mogelijkheden om een afspraak te maken:
- online: https://afspraken.sint-niklaas.be
- telefonisch: 03 778 33 21
- persoonlijk aan de afsprakenbalie van het stadhuis