Digitale sleutel of token aanvragen

Social media sharing

De veiligste manier om je online aan te melden bij de overheid is met je elektronische identiteitskaart. Daarvoor heb je wel een kaartlezer nodig. Hieronder vind je wat je moet doen als je niet over een kaartlezer of een elektronische identiteitskaart beschikt.

Hoe werkt het?

Je moet beschikken over een uniek en persoonlijk e-mailadres en een rijksregisternummer of BIS-nummer.

Meld je aan bij een van de loketten van burgerzaken op het stadhuis. Zij controleren je identiteit en voeren je gegevens in. Je krijgt onmiddellijk een e-mail met een activatielink en een activatiecode aan het loket. Je kiest vervolgens zelf of je met een van de mogelijke digitale sleutels (bijvoorbeeld itsme) of een token wil werken.

Daarna kan je je digitaal online bij de overheid aanmelden.

Burgerzaken

Grote Markt
1
9100
Sint-Niklaas
bestuurcultuurdocumentenfietsgeldgezondheidszorglerenmobiliteitnatuuropvangveiligheidwaarschuwingwerkenwerkenopafspraakwonen