Vastgoedinformatie
Bij de verkoop of langdurige verhuur van een woning moet je allerhande informatie (overheidsplannen, vergunningen, milieu, natuur, erfgoed, grond- en pandenbeleid, erfdienstbaarheden) ter beschikking stellen aan de koper.
Een aanvraag voor een dossier vastgoedinformatie in onze gemeente bedraagt 88 EUR per kadastraal perceel.
Hoe je aanvraag doen
- Als notaris kan je enkel een aanvraag doen via de IBOT-applicatie in jouw eNotariaat;
- Als vastgoedmakelaar kan je een aanvraag doen via de toepassing RealSmart of via het Vlaamse webportaal;
- Als burger, andere professionele aanvrager of overheidsinstantie mail je naar de stadsdiensten met vermelding van een geldige capakey en volgende informatie:
Naast de opgave van de kadastrale ligging hebben we voor aanvragen aan particulieren extra gegevens nodig voor de aanmaak van een profiel in ons beheer en de verdere facturatie:
- voornaam + naam
- rijksregisternummer
- adres
- mailadres
- telefoonnummer
Een analoge aanvraag (via brief of mail) aan particulieren kost 132 euro. Facturatie gebeurt na het afsluiten van de maand.