Vastgoedinformatie

Social media sharing

Bij de verkoop of langdurige verhuur van een woning moet je allerhande informatie (overheidsplannen, vergunningen, milieu, natuur, erfgoed, grond- en pandenbeleid, erfdienstbaarheden) ter beschikking stellen aan de koper.

Een aanvraag voor een dossier vastgoedinformatie in onze gemeente bedraagt 88 EUR per kadastraal perceel.

Hoe je aanvraag doen

  • Als notaris kan je enkel een aanvraag doen via de IBOT-applicatie in jouw eNotariaat;
  • Als vastgoedmakelaar kan je een aanvraag doen via de toepassing RealSmart of via het Vlaamse webportaal;
  • Als burger, andere professionele aanvrager of overheidsinstantie mail je naar de stadsdiensten met vermelding van een geldige capakey  en volgende informatie:

Naast de opgave van de kadastrale ligging hebben we voor aanvragen aan particulieren extra gegevens nodig voor de aanmaak van een profiel in ons beheer en de verdere facturatie:

  • voornaam + naam
  • rijksregisternummer
  • adres
  • mailadres
  • telefoonnummer

Een analoge aanvraag (via brief of mail) aan particulieren kost 132 euro. Facturatie gebeurt na het afsluiten van de maand.

Contact

Team ondersteuning vergunnen

Grote Markt
1
9100
Sint-Niklaas
bestuur cultuur documenten fiets geld gezondheidszorg leren mobiliteit natuur opvang veiligheid waarschuwing werken werkenopafspraak wonen